Itse olen käyttänyt vain verhoja aviaarion ympärille kattoon asennettuna. Se on itselle paljon helpompi, koska normaalikokoisen häkin päälle peitteen asettelu voi olla hankalaa: undulaatin häkin pitäisi sijaita niin korkealla että linnut pääsevät halutessaan ihmisen silmänkorkeutta korkeammalle. Kahdelle undulaatille häkin pinta-alan minimisuositus häkkikooksi on myös sen verran suuri, että siinä joutuu ehkä hieman kurkottelemaan, varsinkin jos häkki on oikealla korkeudella. Häkin päällä tulisi olla lintulamppu, joka ei saa olla paloturvallisuusriski peitteen kanssa (esim. jos lamppu on ajastimella eikä peitettä olekaan otettu pois).
Jos kuitenkin verhokiskojen asentaminen on mahdotonta, kannattaa suosia kangasta, johon linnun kynnet eivät voi takertua. Peitteen tulisi myös olla pimentävä varsinkin kesäisin. Muutoin esim. lakanakangastakin kävisi, se on yleensä tarpeeksi sileää, etteivät lintujen kynnet siihen tartu. Lakanakangas ei kuitenkaan pimennä juuri yhtään. Fleece on ihan OK vaihtoehto myös, paksumman kankaan kanssa voi jättää esim. häkin alalaitaan pienen rakosen, josta ilma pääsee vaihtumaan, ilman että häkkiin tulee liikaa valoa. Itse olen reissussa käyttänyt myös pimennysverhokangasta häkin pimennykseen (saa mittaan leikattuna kangaskaupasta).