Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

Kaijaset ja muut lajit... 4 vuotta 1 kuukausi sitten #1020

• MikaelJii
  • MikaelJii hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
  • Vastaanotettu kiitos 0
Moikka. Olen uusi jäsen täällä, ja "uusvanha" harrastaja.
Mulla olisi kysymys kaijasiin liittyen.. Mitkä muut lajit sopisivat (jos ylipäätään sopivat) samaan häkkiin ?
Mulla on ihan ok kokoinen aviaario 220cm X 180cm X 70cm.

Kiitos.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Kaijaset ja muut lajit... 4 vuotta 1 kuukausi sitten #1021

• Lintunen
  • Lintunen hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Vastaanotettu kiitos 47
Moi! :)

Itse en laittaisi tuon kokoiseen aviaarioon kaijasten kanssa eri lajeja. Kyseisen häkin pinta-ala on 1,26 tai 1,54 neliötä (olettaen, että 70cm on syvyys, en tiedä kumpi korkeus). Hyvästä pituudestaan huolimatta kapeus tuo sen, ettei aviaarion hyödynnettävä pinta-ala ole niin iso, että alkaisin eri lajeja siihen laittamaan.

Kaijaset ovat pienestä koostaan huolimatta hyvin kipakoita muita lajeja kohtaan, ja tämä voi korostua jopa verilöylyksi liian pienissä tiloissa. Itse pitäisin kaijasia muiden lintujen kanssa vain tilassa, joka on käytännössä vähintään pienen huoneen kokoinen (useamman neliömetrin pinta-ala). Kaijasia on onneksi useita eri lajeja ja värejä, joten monipuolisuutta parveen voi hakea kuitenkin saman suvun sisältä.

Kannattaa huomioida, että pesimähormonien vallassa oleva pariskunta voi olla aggressiivinen tai jopa tappaa samassa tilassa olevat lajitoverinsa (valitettavasti tutulleni kävi näin). Jos kokoonpanossa on edes yksi pariskunta, kannattaa pitää huolta siitä, että hormonaalisuus ei pääse nousemaan, ja pitää varasuunnitelmaa sille, jos tappeluita alkaakin ilmaantua.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: MikaelJii

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.149 sekuntia